دادگاه عالی هند قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

دادگاه عالی هند قانون ایالتی تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان را رد کرد

دادگاه عالی هند قانون ایالتی مشخص کردن نام مالکان رستوران‌ها را که به تقسیم غذاخوری‌ها بر اساس مذهب منجر شده و تبعیض علیه مسلمانان را در پی دارد، رد کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 22
کد خبر: ۲۵۱۰۱۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های محلی گزارش دادند که دادگاه عالی هند روز دوشنبه به طور موقت دستورالعمل‌های صادر شده توسط دو دولت ایالتی را که غذاخوری‌ها را ملزم می‌کند اسامی صاحبان خود را درج کنند، به حالت تعلیق درآورد. این اقدام پس از وارد شدن انتقادات علیه این قانون که می‌گفت این قانون قصد دارد رستوران‌ها را بر اساس مذهب تقسیم کند، صورت گرفت.

این قانون هفته گذشته توسط دو ایالت اوتارپرادش و اوتاراکند که هر دو توسط حزب بهارتیا جنتا (BJP) به رهبری نخست وزیر هند نارندرا مودی اداره می‌شود، وضع شد. علت وضع این قانون مسیری است که هر سال توسط هزاران زائر هندو در ماه مقدس شروان (از اوایل جولای یا تیر به مدت سی و یک روز) در مسیر معابد این دو ایالت طی می‌شود.

وب سایت حقوقی لایو لاو گزارش داد: دادگاه عالی در دستور موقت خود در روز دوشنبه اعلام کرد اگرچه مغازه‌ها نیازی به ذکر نام صاحبان خود در خارج ندارند، اما باید اقلام غذایی را که ارائه می‌شود به نمایش بگذارند. دادگاه عالی روز جمعه دوباره به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

در حالیکه دولت اوتار پرادش، اولین اجراکننده این قانون، هدف از آن را «حفظ ایمان زائران (هندو)» معرفی می‌کند، اما مخالفان این اقدام، از جمله متحدان حزب «بی جی پی»، گفتند: هدف از این اقدام جلوگیری از حمایت زائران (هندو) از غذاخوری‌های متعلق به مسلمانان است.

در گزارش خبرگزاری فرانسه آمده است: اوتار پرادش و اوتاراکند در گذشته شاهد تنش‌های فرقه‌ای بوده اند و منتقدان، دولت‌های دو ایالت را به آزار و اذیت مسلمانان اقلیت متهم می‌کنند. / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده